Monday 16 March 2009

Förvaring

Den här gamla ölkorgen har stått oanvänd i svärmors källare vem vet hur länge, och i vårt garage en tid, men nu är den nyinflyttad och får agera tidningslåda tillsvidare. Den gamla tidningslådan åkte in i badrummet och blev ett toalettbibliotek. Får se då om ungarna orkar ställa tillbaka böckerna i lådan, eller om böckerna hamnar ovanpå, där tidningarna nu ligger. Skulle inte förvåna mig alls ;-)

Så tänkte jag tipsa er om Lidls leverpastej som säljs i sådana här trevliga glasburkar. Pastejen är både billig och god, och glasburkarna är ju väldans användbara. Jag har fingersalt och kryddor i mina. For now. Så ombytlig som jag är, vet man ju inte hur länge saker och ting får vara där de är.

10 comments:

Sabina said...

Fin förvaring du har.. gillar de gamla lådorna väldigt mycket.
Jag har inte varit till Lidl på jättelänge, men kanske jag ska sticka mig in där nån dag. Och då förstås köpa leverpastej! :)
Ha en bra vecka!
Kram S.

ginga said...

Lidlas burkar e bra, men fy sj.... inte kan jag äta innehållet

alegni said...

moster > men de har ju köttpastej också, det kan du säkert äta :)

Jenny said...

Hej Ingela!
Vilken smart förvaring!
Den där Hartwall lådan hade jag gärna velat ha:)
Inte visste jag att man kunde köpa så fina leverpastejburkar på Lidl, tack för tipset!!

Ha en bra kväll,
kram Jenny

Kamomilla said...

Snyggt! Allt alltså. Fina burkar! Önskar jag kunde besöka lidl lite oftare...

Unknown said...

Fina bilder! Tjusig förvaring! Gamla lådor ä nå speciellt. Inte visste jag att dom hade så fina burkar.. Ha det så gott. Kram Lenita

Tess på Tilda och Mamma said...

Åh älskar verkligen din ölback den är ju underbar. Tänk så många tommat trälådor det står i källare och uthus som jag bara skulle vilja ha.Tack för din kommentar hos mig.
Kram Tess

StrandviksVillan said...

Oj så fina lådor du har! Fint att texten Hartwall fortfarande syns.
Å du gillar D&T precis som mig, den är härlig.
Å så ser jag den där tallriksställningen igen... Vill ju ha!!

Anonymous said...

Med våren kommer som oftas lusten att villa förändra få in ljuset och färgerna.Egentligen tycker jag det borde vara tvärtom. Går själv och funderar på gröna detaljer också eller turkosa har börjat planteras in i min ´hopplösa hjärna.Har nog bestämt mig för luftiga vita gardiner i rummet.Tänk jag minns inte vad jag hade där i sommaras.
Fina förvaringssaker du hittat.
Kramis ewa

Taina said...

Superfint med den gamla Hartwall lådan! Den känner man ju igen ;)
En hälsning från Taina I CT, USA