Tuesday 1 December 2009

Adventsdetaljer

Idag har jag sett solen! Humöret steg genast flera grader - inte för att jag har för vana att vara på dåligt humör, men ändå.

Så här i efterskott märkte jag att jag inte var riktigt sanningsenlig igår när jag påstod att jag inte fått någon lillajulklapp på år och dagar. Maken brukar komma ihåg mig varje år, tro inte annat. Det som jag avsåg igår, var att barnet i mig inte fått någon julklapp på länge ;-) Men som sagt, det där är ju fixat nu, så i fortsättningen blir det säkert många klappfria år igen. Eller vad säger du, mamma?

Nu har vi äntligen fått tända det första ljuset, och det gör vi så gott som varje gång vi sitter vid matbordet.

I helgen köpte jag hyacintlökar och dem har jag planterat i en zinkform från förra julen. Jag misstänker dock att blomningen kommer igång före jul. Fast det gör inget, väldoft i huset kan man ha när som helst.

11 comments:

syssi said...

Mysigt med ljus, å hyacintdoft betyder jul:) Här har de ju regnat igen:(

Galleri MochB said...

Oj så fin form! Perfekt för söta hyacintlökar. Dom finns hos oss också :O)

Kamomilla said...

Och inte vilken zinkform som helst! Den är jättefin!

Galleri MochB said...

Och visst var det underbart med solen :O)

Livet på Vestergård said...

Ja solen i dag var det bästa på länge! Men vilken fin zinkform du har!! Här sprider hyacinterna sin väldoft nu, och det ger riktig julkänsla. Det blir förstås att förnya dem innan jul...
Ha det bra!

Signe 1 said...

Är så avis på alla er hyacintmänniskor..hihi...är nämligen tokallergisk emot de väldoftande blommorna, suck!!

Åh vad fint du har gjort, får njuta av att titta ialla fall;-)

Kram Sofia

Mina dagar said...

Tack för kommentar, det är så kul!
Mysig bild på ljuset!
Jag är inne på min andra omgång hyacinter dom är så fina och doftar gudomligt gott. Jag tycker nog att dom är finast i knopp.
Ha det så bra!
/Eva

Louise said...

Ja det är nog viktigt att man rättar till felsägningen om mannens lillajulklapp hihi..
Zinkformen är underbar. jag såg just en likadan men den kostade 20 euro och nämndes inte riktigt....när nu alla ytor redan är ganska fullsatta...

Skogsdoft & havsbris said...

Det var ju bra att maken fick upprättelse angående lillajulklapparna! ;)
Zinkformen är verkligen jättefin!

Skogsdoft & havsbris said...

Skulle också säga att visst är det HÄÄÄÄRLIGT med sol! :) Man blir på så mycket bättre humör när den visar sig efter alla gråtrista och regniga dagar. Och nu har ju nedräkningen om soldagar i advent börjat också, så det blev ju en riktigt bra början! :)

Teija said...

Eikö ookin ihana ilma! Pitkästä aikaa on niin ilonen mieli, kun aurinko paistaa ja pakkanen on huurtanut koko maiseman.

Mukavaa keskiviikkoa :)