Wednesday 30 December 2009

Sista julinlägget?

Här kommer bilder på några juldetaljer till innan vi avslutar kapitlet jul för den här gången. Jag är redo att packa ner allt juligt när som helst, men familjen vill ha kvar julen en stund till. Jag ger efter, för allt behöver ju inte ständigt gå enligt mina önskningar här i huset. Lite mer julkänsla kan jag gott unna familjen även om jag själv börjar ha nog. Julstämningen i mitt hjärta infann sig betydligt tidigare än i de övrigas och alla ska väl få sin beskärda del innan vi går in i en ny fas.



Vis av erfarenheten borde jag ju ha förstått att det var helt onödigt att baka en massa godsaker till jul. Vi har fikat hela två gånger under den gångna veckan! Jag försöker truga småbröd både till höger och vänster, men alla klappar på magen och säger att det är fullt där inne. Nå, bara helgen är över och vi återgår till våra vardagsrutiner, och så snart julgodiset är uppätet, misstänker jag att innehållet i kakburkarna också sinar.

Det gamla året avslutas och det nya välkomnas på hemmaplan imorgon. Vi har bjudit hem goda vänner och ser fram emot en trevlig kväll. Jag önskar alla bloggläsare ett gott slut och en bra start på det nya året. Puss och kram!

19 comments:

Anna-Malin said...

Det var ett fint avslut på julen tycker jag ;).
Har själv plockat undan det mesta, bara stjärnorna kvar i fönstren...

Önskar dig ett Gott slut och en härlig början!

Vi ses 2010!!

Kram
Anna-Malin

StrandviksVillan said...

Hihi, jag minns i fjol att jag hade julinlägg så långt in i januari att det nästan blev lite skämmigt... :P
Börjar faktiskt tröttna jag nu också, hade ju faktiskt fram nästan allt redan till lillajul. Men det blir ändå inte så stora förändringar, bara julpyntet åker bort. Kanske byter ut nån kudde... ELLER återgår till mitt älskade LILA!! :D

Vilket fint armband du fick av tomten!!
Här hos oss äts det fortfarande choklad, flera askar är ännu oöppnade. Vi har inte smällt i oss så mycket i gången i år, konstigt nog. Därför räcker det länge ;)

Kramelikram!!

StrandviksVillan said...

Jo, jag skulle ju skriva att jag har också en hel massa kvar i frysen... Blev inte många bjudningar hos oss i jul och vi har inte ens planerat nåt till nyåret, men lika så skönt är det :)

Nina Granmo said...

Gott nytt år själv (åt er alla)!

LenaEva said...

Hade du bott närmre kunde jag glatt tagit emot fikadoppet=) Önskar dig ett riktigt gott nytt år också! Puss o kram!

Maja said...

Härliga kakburkar!

Jag blev förresten bjuden på kaffe av en god vän i julhelgen. Till det bjöd hon på kakor vars recept hon hittat i din blogg, tror de innehöll vitchoklad och dadlar. Jättegoda! Ännu en bra sak som bloggandet har fört med sig:)

Vekarus said...

Sitä samaa sinulle ja perheellesi!

Minulla taitaa olla nuo samat köyhäinhopeiset koristeet. Ne on niin kauniita!

Louise said...

Aj så synd att man inte bor litet närmare...för mig skulle du inte behöva truga flera gånger att lägga handen i kakburken...Håhå hur ska man igen orka komma tillbaka till det tråkiga kaffet utan bröd eller godis efter helgerna...för jag inser ju att jag inte kan fortsätta så här ;(
I alla fall så önskar jag dig Queen of the kitchen ett trevligt nyårsfirande samt ett fint och framgångsrikt nytt år 2010! jag fortsätter kolla in din blogg genast du har nya inlägg- det är så berikande för knoppen och själen då jag verkligen gillar stilen på både foto och text!!!

Signe 1 said...

Ja nu säger vi hejdå julen och välkomnar ett nytt fräscht 2010!!
Ha en underbar afton imorgon kära bloggis, kraam Sofia

Kamomilla said...

Ja du vännen, här väntar vi in det nya året på tumis. och det är skönt. Lite god mat och en och annan film, sen kan man lika gärna dra täcket över sig och njuta av att ingen väckarklocka ringer följande dag..
Gott Nytt År!

Jenny said...

Hej Ingela!
Fin julavslutning:)

Attans vad fina julklappar du fick, du har legat bra till hos tomten;)

Önskar dig (och Mr Alegni och the juniors såklart) ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR Kära bloggvän!!

Stor kram Jenny

Livet på Vestergård said...

I dag när jag lade in något i frysen fick jag se att den fortfarande är riktigt full av det som jag bakade och frös ner före jul. Men jag misstänker att bara vi har lagt julen lite bakom oss så kommer den nog att tömmas så småningom.
Ha en ett riktigt trevligt firande i morgon och så önskar jag dig ett riktigt Gott Nytt År!

Liljas Corner said...

Va fina klappar du också fått! Vi bloggare verkar va ganska snälla människor ;)

Hoppas ni får ett riktigt gott nyårsfirande! Själv firar vi på en villa - hoppas att det inte kommer mera snö nu!! Nu ska jag gå och äta några chokladbitar till. Jag får då aldrig nog av den varan! ;)

Lyckoslanten said...

Visst är det märkligt att man laddar upp så kapitalt med mat, precis som om man hade överlevnadsångest. Nu går man med ständig matkoma. (Satt just med gubben på Fondis) Hoppas du får ett trevligt slut och en lyckosam början på det nya året! ♥ Ann-Lis

Lallis - liv och leverne said...

Vännen!!
Ett Riktigt fint Nytt År önskar jag dig.
kram Lallis

Stjärnor & Champagne said...

Jag känner som du vill gärna packa ner. Men här är det ingen som protesterar hihi. Men det får vänta lite till. Vi hade en trevlig tjejmiddag igår fast maken satt brevid oss hihi.
Vill önska dig och din familj ett gott nytt år vännen...

Kram Anne

Heidi said...

Kaunis päätös joululle:)
Oikein Hyvää Uutta Vuotta sinulle!

♥ Fyra årstider said...

Ett strålande ♥GOTT NYTT ÅR ♥ önskar jag dig
Kram Lotta

Nyanser av vitt said...

Hej vännen,
Vill bara titta in och önska dig ett Gott Nytt År
Kram Agneta