Tuesday 22 December 2009

Snö!

Inget inlägg igår? Nästan så man kunde tro att jag har fullt upp med julstök, men så är inte fallet. Igår satt jag nästan och rullade tummarna, ända tills sena eftermiddagen då en kund hittade på att skicka ett uppdrag som jag ännu måste fixa undan innan jag kan ta jullov. Ingen fara dock, det finns gott om tid både för uppdraget och för mera tumrullning innan stora jullugnet tar vid.

Julklapparna är inslagna, men konstigt nog är det ingen som smyger runt dem och pillar och påtar på dem. Vad har hänt med mina nyfikna barn? Det tycks bara vara en i det här hushållet som knappt kan bärga sig trots att den personen vet vad nästan alla paket innehåller. Det är samma person som inte brukar tala om sig själv i tredje person, men som så här i juletid gör ett undantag.


Nu är det vinter så det räcker och blir över. Som om vi inte hade tillräckligt med snö som det var, blir vi välsignade med mer av sorten idag. Ymnigt mellan varven. Det räcker nu, tack!


Jag hoppas ni hinner njuta av de sista stunderna av förväntan och spänning innan förtrollningen bryts. Allt gott till er alla och ta det lugnt i trafiken!

17 comments:

Nyanser av vitt said...

Oj oj vad mycket snö ni har.Har ditt paket kommit fram ännu?
Önskar dig en riktigt GOD JUL
Kramis

Vem är jag.. said...

Hej!
God Jul på dig och vad härligt att ni oxå har massor av snö hos er!
Mycket är fixat hos oss men jag ska inhandla julklapparna i morgon och klä granen sedan ska jag bara njuta!

Kram Lisa

Lyckoslanten said...

Jag förstår att du har litet tid för tumrullning eftersom du hade allt så fint fixat och bakat innan. Ja nu kan jag se dina paket. Jag förundras över mina söner hur totalt befriade de är från julstress och det smittar av sig på deras mor. Ska dansa ett varv med golvmoppen nu, resten får vänta till en ny dag. Hörs sen! ♥ Ann-Lis

Louise said...

Ja jag måste nog säga att jag igår konstaterade: inget inlägg från alegni....hm...säkert fullt upp :O)men så var alltså inte fallet... Här är också en som är så spänd så spänd på vad alla paket innehåller . Det är bara att konstatera att vi har barnasinnet kvar! Stora julkramen till dig ifall du inte har flera inlägg med chans att kommentera!

Nilla Q said...

Så där mycket snö har vi också nu - och jag är så lycklig:) Och det får gärna komma mer!

Ingen möjlighet att rulla tummarna här, men mest roliga saker kvar!

En riktigt GOD JUL önskar jag dig!


Kram Pernilla

Livet på Vestergård said...

Där ser jag en bekant korg.Skulle inte min korg vara full med tyg så skulle den få vara julklappskorg. Man borde ha flera :)
Såg på nyheterna att det ska komma mera snö. Det kan bli jobb med snöröjning över jul.
Ha det bra.
Kram Kicki

Signe 1 said...

Härligt med lite nyfikenhet såhär i juletid med alla paketen, hihi..

Vi har oxå snö så det räcker och blir över, nu räcker det tycker jag, men mysigt är det:-)

Ha en underbar jul nu om vi inte hörs innan...ta hand om dig och de dina!!

Stora kramen Sofia

Nyanser av vitt said...

Hej vännen
Vad roligt att du gillade det som var i paketet
stor JULKRAM till dig

StrandviksVillan said...

Vet du, NU då det närmar sig och vi dessutom fått vacker snö, DÅ försvann min julkänsla helt... Jobbet som förstör det :(
Helt kaos var det idag/ikväll! Och jag brukar sova så dåligt efter såna dagar. Men snart är det julledigt några dagar ;)
På tal om julstress - existerar det överhuvudtaget i manliga hjärnor??

:D Så väl alla paketen passar ihop med varandra.

Zzzzzzz.... dags för sängen, om jag kan koppla av vill säga.
Stoooor kram!!

Kamomilla said...

Så mycket snö?? Måste ni däruppe alltid vara bättre än vi??? ;)

Ha en underbar jul vännen!!! Jag hoppas det kommande året bär med sig ett besök åt endera hållet...
Stor kram!

Heidi said...

Ihanat maisemat :)
Oikein mukavaa joulua!

Galleri MochB said...

Så fina paket! Hos oss pillas det nog under granen just nu :O) Snön är underbar... mera sånt ;O)
God jul till dej! Kram Mia

RockMom said...

De blir så där, de kära barnen, då de blir äldre :)
Har märkt samma fenomen!

En riktigt God Jul till dig och din familj. Kram

Anna-Malin said...

Tack detsamma och vilka fina snöiga bilder. (från en som aldrig kan få nog av det vita....;))

Ha det riktigt mysigt i jul!!

kram
Anna-Malin

(lägger till dig på min blogglista, hoppas det är ok!)

♥ Affi ♥ said...

Här är det nyfikna barn! De har dock ingen möjlighet att pilla på några paket, för de hamnar inte under granen förrän de gått öch lagt sig dagen innan julafton. Men på julaftons morgon lär det vara aktivitet vid granen för att kika på julklapparna :-)
Kramar

syssi said...

Du får nog vänta lite till innan de blir paketöppning ;) Härliga foton, vi har åxå vitt här nu å de e härligt med en vit jul. Njut av allt som julen för med sej, mat, dryck å härligt umgänge med nära å kära. GOD JUL

Liljas Corner said...

Ja det är knappt så man lyckas ta sig ut till fågelbordet av all snö! Om jag skulle vara av den klagande typen, vilket jag ju inte är, skulle jag säga att det räcker med snö nu, fram med solen! ;)

Vilka fint inslagna klappar! Ha nu en riktigt god jul Ingela!